Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

To project της μαρίνας σκαφών.

To project της μαρίνας σκαφών. 

 

 

 

 

 

 

 Διαβάζοντας σήμερα μια σχετική δημοσίευση του Δημήτρη Διαμαντίδη για τη μαρίνα σκαφών της Θεσσαλονίκης, παραλλήλισα την περίπτωση αυτή με τη δική μας μαρίνα εδώ στη Ναύπακτο. Ένας δεύτερος διαγωνισμός απέβη άκαρπος για την κατασκευή μαρίνας σκαφών αναψυχής στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς παρόλο που τρεις εταιρείες προμηθεύτηκαν πριν από λίγες ημέρες τα σχετικά τεύχη, εντούτοις μέχρι χθες, οπότε και έληξε η σχετική προθεσμία, καμία δεν κατέθεσε προσφορά. Το ίδιο είχε συμβεί άλλωστε και παλιότερα σε μας ύστερα από σχετική προκήρυξη του Λιμενικού Ταμείου. Τώρα εκεί στη Θεσσαλονίκη θα εξετάσει η εταιρεία διαχείρισης του έργου τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει η ίδια το έργο, που εκτιμάται ότι θα συμβάλει στη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλονίκης και στην αισθητική αναβάθμιση του κέντρου της πόλης. Θεωρείται δύσκολο να δεσμευτεί τώρα ένας επενδυτής για μία εκμετάλλευση 35 ετών, τη στιγμή που επίκειται από το ΤΑΙΠΕΔ το πρώτο πακέτο πώλησης 11 μαρίνων ήδη σε λειτουργία.

Το project της μαρίνας στη Θεσσαλονίκη προβλέπει τη δημιουργία 218 θέσεων ελλιμενισμού σκαφών μέσα από μία επένδυση 11,3 εκατ. ευρώ, ενώ οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν τρία χρόνια. Η παραχώρηση περιλαμβάνει και μια προβλήτα, η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί για την ανάπτυξη χώρων εστίασης και αναψυχής, αλλά και για το εμπόριο ναυτιλιακών ειδών. Με μια απλοϊκή αναλογία και για μαρίνα 70 θέσεων το απαιτούμενο ποσό μπορεί να ανέλθει σε 3 εκατ ευρώ, κάτι το οποίο δεν είναι ανέφικτο για το Δήμο Ναυπακτίας, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς ότι παρόμοια ποσά δαπανόνται σήμερα για αμφιβόλου αποτελεσματικότητας αναπλάσεις. Άκρως απογοητευτικό είναι επίσης και το γεγονός ότι κυκλοφορούν διάφορα «σχέδια» δήθεν μαρίνων για τη Ναύπακτο και ενδιαφέρον από δήθεν επενδυτές, χωρίς να έχει προηγηθεί από πλευράς Δήμου καμια σχετική διακύρηξη εκπόνησης μελετών, οι οποίες λόγω μεγέθους και δυσκολίας έγκρισης τους, αποτελούν ένα πολύ σοβαρό λιμενικό έργο.

Δημήτρης Παπαναστασόπουλος
Πολιτικός Μηχανικός

Δεν υπάρχουν σχόλια: